Amma Ones Garment

Amma ontleent zijn creatieve energie aan het feit dat de naam moeder betekent in de informele Indiase taal. We hebben voor deze naam gekozen omdat we geloven dat deze kan dienen als een rijke inspiratiebron binnen het concept van een 'moeder' van creatieve ideeën. Zoals de naam al doet vermoeden, bestaat het merk uit een frisse compilatie van kledingcollecties die zijn geïnspireerd door de wereldwijde staat van cultuur. Het merk is afkomstig uit Griekenland in de noordelijke havenstad Thessaloniki, een lang gevestigd centrum van mode en textiel, waar momenteel design- en detailhandelsactiviteiten plaatsvinden.

HET AMMA VERHAAL

Amma ontleent zijn creatieve energie aan het feit dat de naam moeder betekent in de informele Indiase taal. We hebben voor deze naam gekozen omdat we geloven dat deze kan dienen als een rijke inspiratiebron binnen het concept van een 'moeder' van creatieve ideeën. Zoals de naam al doet vermoeden, bestaat het merk uit een frisse compilatie van kledingcollecties die zijn geïnspireerd door de wereldwijde staat van cultuur. Het merk is afkomstig uit Griekenland in de noordelijke havenstad Thessaloniki, een lang gevestigd centrum van mode en textiel, waar momenteel design- en detailhandelsactiviteiten plaatsvinden.

BEDRIJFSACHTERGROND


Amma is misschien een nieuwe naam, maar het bedrijf erachter heeft een geschiedenis van bijna 30 jaar
detailhandel via bestemmingswinkels. In de suggestieve sfeer van onze winkels presenteren we een eclectische
merchandise mix bestaande uit kledingcollecties in gecombineerde outfits en diverse accessoires zoals sjaals, tassen en schoenen. De merchandise mix is ​​afkomstig van kleine fabrikanten gevestigd in Europa en Azië, waardoor we na jarenlange samenwerking persoonlijke relaties hebben opgebouwd. Het eclectische begrip
van onze merchandise-mix leidde tot de gedachte om onze eigen collectie met diverse outfits te ontwikkelen, geïnspireerd door de op maat gemaakte aanpak die door onze klanten wordt gekoesterd. Het nieuwe element van het AMMA-label is gebaseerd op de perceptie van een nieuwe gevoeligheid die het idee van de mondiale staat van cultuur bevordert, maar in overzichtelijke vormen en minder decoratieve elementen.

ONTWERPPRINCIPES

De principes bij het ontwerp van onze assortimenten zijn doordrenkt met de hedendaagse notie van interculturele uitwisselingen. Mentaal en fysiek reizen onderstrepen de geest van het modelabel omdat reizen als kompas worden gebruikt in onze ontwerporiëntatie. Het eigentijdse element is verweven met een minimalistische ontwerphouding die wordt gekenmerkt door abstractie en een gemanierde tijdloosheid in schril contrast met het pseudo-moderne idee van snelle en vervangbare mode zonder betekenis. Deze beoogde ontwerphouding komt ook tot uiting in de ingetogen ontwerpbenadering van de collecties, waardoor ingewijde modeklanten worden verwelkomd om deze gepersonaliseerde esthetiek te erkennen.

PRODUCTIE METHODES


De productie volgt een duurzaam model, aangezien we produceren in een hecht samenwerkingsprogramma van kleinschalige kledingateliers die dezelfde duurzaamheidsprincipes met ons delen. Met de hand gemaakte details in onze kledingstukken komen regelmatig voor en onze strenge kwaliteitsnormen zorgen ervoor dat onze productiemethoden ervoor zorgen dat de kledingstukken jarenlang meegaan. De inkoop van stoffen volgt ook een soortgelijk patroon als we zoeken en kopen bij textielfabrieken die aantonen dat ze gevoelig zijn voor het milieu. Onze kledingcollecties zijn op de markt getest op hun pasvorm, omdat we onze klanten graag willen verzekeren van onze oprechte bedoelingen. We willen geen zielloze verkoop doen, omdat we willen dat onze klanten op verantwoorde wijze kopen en de menselijke inspanningen van de kledingproductie erkennen.

Deze jonge collectie is al van het begin van haar ontstaan in ons assortiment.  We verdelen het merk voor BENELUX en merken elk seizoen een betere doorverkoop in de winkels.  De prijzen liggen zeer laag in het middensegment waardoor het toegankelijk is voor iedereen en jong en oud. Sinds kort hebben we een enorm scala aan maten nl van XS (34) tot 5XL (54) wat voor iedereen natuurlijk nog eens een extraatje is om voor deze collectie te kiezen. jong en oud, slank en rond, blond en zwart, een droom om te dragen door de verfijning van de kwaliteiten.

Website

Meer merken

Grizas is een familiezaak gestart met een jong koppel die de wereld rondreisden en zich afvroegen waarom er niet meer mooie, andere kleding in natuurlijke vezels bestond. Tot op 1 van hun reizen ze een zijde wever ontmoetten. Ze werden vrienden en begonnen een samenwerking. Er werd zijde gemaakt die zacht en charmant was, het werd het best verkochte product. In deze zijde ligt hun liefde, passie en waardevolle traditie. Zo ontstond stap per stap de Grizas collectie. Het werd een vertrouwd en bewonderd merk door vele mensen.

Litouwen

Simona Fienaroli is de eigenaar, oprichter en creatief directeur van Knit Knit, een Italiaans breigoedmerk gelanceerd in 2011 en in onze tijd al een van de belangrijkste merken op het gebied van breigoed vanwege zijn originaliteit en damesachtige collecties die veroveren met hun minimalistische chique uitstraling .

Italië

Vetono is een firma gevestigd in Duitsland en je kan echt wel zeggen dat de Duitse punctualiteit bij hen een heel belangrijke rol speelt.

Duitsland

Tzuri Gueta wordt ondersteund door een team van jonge ontwerpers die gespecialiseerd zijn in sieraden, design en borduurwerk.

Frankrijk

Thanny kleedt vrouwen van elke maat en van elke leeftijd, echte vrouwen, die het dagelijks leven als een buitengewone dimensie ervaren. De silhouetten, kleuren en prints van de Thanny-collecties weerspiegelen een idee van vrijheid en energie, klaar om aan te passen aan elke nieuwe behoefte. Zo komt elegantie uit de gebruikelijke patronen om iets anders te creëren.

Spanje

LUUKAA is een merk dat op verantwoorde wijze en lokaal zijn volledige confectiecollectie in eigen huis ontwerpt en produceert.

Duitsland

Het label KISCHELLA DESIGN staat voor tijdloze, individuele damesmode in grote maten. Mode met veelzijdige combinatiemogelijkheden in de gelaagde look.

Duitsland

Het begon in 2003 in Nijmegen, toen de eerste winter- en zomercollecties werden verkocht op privéwinkelevenementen. Na 2 succesvolle jaren opende in 2005 de eerste ELSEWHERE standalone winkel haar deuren in Nijmegen.

Nederland

Bread and Butter is ook een nieuwe telg in ons aanbod. Ik hou van de eigenzinnige manier waarop de ontwerpster de kleding brengt. Ook de bijhorende schoenen geven net dat exraatje waar vele vrouwen van dromen. Jij niet dan ?

Amma ontleent zijn creatieve energie aan het feit dat de naam moeder betekent in de informele Indiase taal. We hebben voor deze naam gekozen omdat we geloven dat deze kan dienen als een rijke inspiratiebron binnen het concept van een 'moeder' van creatieve ideeën. Zoals de naam al doet vermoeden, bestaat het merk uit een frisse compilatie van kledingcollecties die zijn geïnspireerd door de wereldwijde staat van cultuur. Het merk is afkomstig uit Griekenland in de noordelijke havenstad Thessaloniki, een lang gevestigd centrum van mode en textiel, waar momenteel design- en detailhandelsactiviteiten plaatsvinden.

Griekenland

ALEMBIKA werd in 2005 opgericht door fashion designers Hagar Alembik & Judith Fadlon. Het merk biedt een collectie die geschikt is voor vrouwen van alle leeftijden, gespecialiseerd in “woman/ plus sizes”, waarbij de gelaagde look van Alembika perfect is. Zij ontwerpt en vervaardigt exclusieve kleding, alsmede een avant garde lijn van lederen tassen en accessoires.

Israël

Dit Italiaanse merk vanuit de prachtige stad Positano kenmerkt zich door eenvoud en kwaliteit.

Italië

Volg ons op Instagram

Modeagenturen.be